|
Pavlus'tan GALATYALILAR'A MEKTUP
BÖLÜM 1
Gal.1: 1-2 İnsanlarca ya da insan aracılığıyla değil, İsa Mesih ve O'nu
ölümden dirilten Baba Tanrı aracılığıyla elçi atanan ben Pavlus'tan ve
benimle birlikte olan bütün kardeşlerden Galatya'daki kiliselere* selam!
Gal.1: 3 Babamız Tanrı'dan ve Rab İsa Mesih'ten sizlere lütuf ve esenlik
olsun.
Gal.1: 4 Mesih, Babamız Tanrı'nın isteğine uyarak bizi şimdiki kötü çağdan
kurtarmak için günahlarımıza karşılık kendini feda etti.
Gal.1: 5 Tanrı'ya sonsuzlara dek yücelik olsun! Amin.
Tek Müjde
Gal.1: 6 Sizi Mesih'in lütfuyla çağıranı bırakıp değişik bir müjdeye
böylesine çarçabuk dönmenize şaşıyorum.
Gal.1: 7 Gerçekte başka bir müjde yoktur. Ancak aklınızı karıştırıp Mesih'in
Müjdesi'ni çarpıtmak isteyenler vardır.
Gal.1: 8 İster biz, ister gökten bir melek size bildirdiğimize ters düşen
bir müjde bildirirse, lanet olsun ona!
Gal.1: 9 Daha önce söylediğimizi şimdi yine söylüyorum: Bir kimse size kabul
ettiğinize ters düşen bir müjde bildirirse, ona lanet olsun!
Gal.1: 10 Şimdi ben insanların onayını mı, Tanrı'nın onayını mı arıyorum?
Yoksa insanları mı hoşnut etmeye çalışıyorum? Eğer hâlâ insanları hoşnut
etmek isteseydim, Mesih'in kulu olmazdım.
Mesih'in Elçisi Pavlus
Gal.1: 11 Kardeşlerim, yaydığım Müjde'nin insandan kaynaklanmadığını
bilmenizi istiyorum.
Gal.1: 12 Çünkü ben onu insandan almadım, kimseden de öğrenmedim. Bunu bana
İsa Mesih vahiy yoluyla açıkladı.
Gal.1: 13 Yahudi dinine bağlı olduğum zaman nasıl bir yaşam sürdüğümü
duydunuz. Tanrı'nın kilisesine* alabildiğine zulmediyor, onu kırıp
geçiriyordum.
Gal.1: 14 Yahudi dininde yaşıtım olan soydaşlarımın birçoğundan daha
ilerideydim, atalarımın geleneklerini savunmakta çok daha gayretliydim.
Gal.1: 15-16 Ama beni daha annemin rahmindeyken seçip lütfuyla çağıran
Tanrı, uluslara müjdelemem için Oğlu'nu bana göstermeye razı olunca hemen
insanlara*fx* danışmadım;
Gal.1: 17 Yeruşalim'e*, benden önce elçi olanların yanına da gitmedim;
Arabistan'a gittim, sonra yine Şam'a döndüm.
Gal.1: 18 Bundan üç yıl sonra Kefas'la* tanışmak üzere Yeruşalim'e gittim,
on beş gün onun yanında kaldım.
Gal.1: 19 Öbür elçilerden hiçbirini görmedim, yalnız Rab İsa'nın kardeşi
Yakup'u gördüm.
Gal.1: 20 Bakın, size yazdıklarımın yalan olmadığını Tanrı'nın önünde
belirtiyorum.
Gal.1: 21 Sonra Suriye ve Kilikya bölgelerine gittim.
Gal.1: 22 Yahudiye'nin Mesih'e ait kiliseleri beni şahsen tanımıyorlardı.
Gal.1: 23 Yalnız, "Bir zamanlar bize zulmeden adam, önceleri yıkmaya
çalıştığı imanı şimdi yayıyor" dendiğini duymuşlardı.
Gal.1: 24 Böylece benden ötürü Tanrı'yı yüceltiyorlardı.
BÖLÜM 2
Öbür Elçiler Pavlus'u Kabul Ediyor
Gal.2: 1 On dört yıl aradan sonra Titus'u da yanıma alıp Barnaba'yla
birlikte yine Yeruşalim'e gittim.
Gal.2: 2 Vahiy uyarınca gittim. Boş yere koşmayayım ya da koşmuş olmayayım
diye, öteki uluslar* arasında yaydığım Müjde'yi özel olarak ileri gelenlere
sundum.
Gal.2: 3 Benimle birlikte olan Titus bile Grek* olmasına karşın sünnet
edilmeye zorlanmadı.
Gal.2: 4 Ne var ki, İsa Mesih'te sahip olduğumuz özgürlüğü el altından
öğrenmek ve böylece bizi köleleştirmek için gizlice aramıza sızan sahte
kardeşler vardı.
Gal.2: 5 Müjde gerçeği sürekli sizinle kalsın diye bir an bile onlara boyun
eğip teslim olmadık.
Gal.2: 6 Ama ileri gelenler -ne oldukları bence önemli değil, Tanrı insanlar
arasında ayrım yapmaz- evet, bu ileri gelenler söylediklerime bir şey
katmadılar.
Gal.2: 7 Tam tersine, Müjde'yi sünnetlilere* bildirme işi nasıl Petrus'a
verildiyse, sünnetsizlere* bildirme işinin de bana verildiğini gördüler.
Gal.2: 8 Çünkü sünnetlilere elçilik etmesi için Petrus'ta etkin olan Tanrı,
öteki uluslara elçilik etmem için bende de etkin oldu.
Gal.2: 9 Topluluğun direkleri sayılan Yakup, Kefas* ve Yuhanna bana
bağışlanan lütfu sezince paydaşlığımızın işareti olarak bana ve Barnaba'ya
sağ ellerini uzattılar. Öteki uluslara bizlerin, Yahudiler'e kendilerinin
gitmesini uygun gördüler.
Gal.2: 10 Ancak yoksulları anımsamamızı istediler. Zaten ben de bunu yapmaya
gayret ediyordum.
Pavlus Antakya'da Kefas'ı Azarlıyor
Gal.2: 11 Ne var ki, Kefas* Antakya'ya geldiği zaman, suçlu olduğu için ona
açıkça karşı geldim.
Gal.2: 12 Çünkü Yakup'un yanından bazı adamlar gelmeden önce Kefas öteki
uluslardan* olanlarla birlikte yemek yerdi. Ama o adamlar gelince sünnet
yanlılarından korkarak sünnetsizlerden* uzaklaştı, onlarla yemek yemez oldu.
Gal.2: 13 Öbür Yahudiler de onun gibi ikiyüzlülük ettiler. Sonunda Barnaba
bile onların ikiyüzlülüğüne kapıldı.
Gal.2: 14 Müjde gerçeğine uygun davranmadıklarını görünce hepsinin önünde
Kefas'a şöyle dedim: "Yahudi olduğun halde Yahudi gibi değil, öteki
uluslardan biri gibi yaşıyorsun, nasıl olur da ulusları Yahudi gibi yaşamaya
zorlarsın?
Gal.2: 15 Doğuştan Yahudi olan bizler öteki uluslardan olan `günahlılar>
değiliz.
Gal.2: 16 Yine de insanın Kutsal Yasa'nın* gereklerini yaparak değil, İsa
Mesih'e iman ederek aklandığını biliyoruz. Bunun için biz de Yasa'nın
gereklerini yaparak değil, Mesih'e iman ederek aklanalım diye Mesih İsa'ya
iman ettik. Çünkü hiç kimse Yasa'nın gereklerini yaparak aklanmaz.
Gal.2: 17 Mesih'te aklanmak isterken kendimiz günahlı çıkarsak, Mesih
günahın yardakçısı mı olur? Kesinlikle hayır!
Gal.2: 18 Yıktığımı yeniden kurarsam, yasayı çiğnediğimi kanıtlamış olurum.
Gal.2: 19 Çünkü ben Tanrı için yaşamak üzere Yasa aracılığıyla Yasa
karşısında öldüm.
Gal.2: 20 Mesih'le birlikte çarmıha gerildim. Artık ben yaşamıyorum, Mesih
bende yaşıyor. Şimdi bedende sürdürdüğüm yaşamı, beni seven ve benim için
kendini feda eden Tanrı Oğlu'na imanla sürdürüyorum.
Gal.2: 21 Tanrı'nın lütfunu geçersiz saymış değilim. Çünkü aklanma Yasa
aracılığıyla sağlanabilseydi, o zaman Mesih boş yere ölmüş olurdu."
BÖLÜM 3
Kutsal Yasa ve İman
Gal.3: 1 Ey akılsız Galatyalılar! Sizi kim büyüledi? İsa Mesih çarmıha
gerilmiş olarak gözlerinizin önünde tasvir edilmedi mi?
Gal.3: 2 Sizden yalnız şunu öğrenmek istiyorum: Kutsal Ruh'u, Yasa'nın
gereklerini yaparak mı, yoksa duyduklarınıza iman ederek mi aldınız?
Gal.3: 3 Bu kadar akılsız mısınız? Ruh'la başladıktan sonra şimdi insan
çabasıyla mı bitirmeye çalışıyorsunuz?
Gal.3: 4 Boş yere mi bu kadar acı çektiniz? Gerçekten boşuna mıydı?
Gal.3: 5 Size Kutsal Ruh'u veren ve aranızda mucizeler yaratan Tanrı, bunu
Yasa'nın gereklerini yaptığınız için mi, yoksa duyduklarınıza iman ettiğiniz
için mi yapıyor?
Gal.3: 6 Örneğin, "İbrahim Tanrı'ya iman etti, böylece aklanmış sayıldı*fx*."
Gal.3: 7 Öyleyse şunu bilin ki, İbrahim'in gerçek oğulları iman edenlerdir.
Gal.3: 8 Kutsal Yazı, Tanrı'nın öteki ulusları* imanlarına göre aklayacağını
önceden görerek İbrahim'e, "Bütün uluslar senin aracılığınla kutsanacak"
müjdesini önceden verdi.
Gal.3: 9 Böylece iman edenler, iman etmiş olan İbrahim'le birlikte
kutsanırlar.
Gal.3: 10 Yasa'nın gereklerini yapmış olmaya güvenenlerin hepsi lanet
altındadır. Çünkü şöyle yazılmıştır: "Yasa Kitabı'nda yazılı olan her şeyi
sürekli yerine getirmeyen herkes lanetlidir."
Gal.3: 11 Tanrı katında hiç kimsenin Yasa'yla aklanmadığı açıktır. Çünkü
"İmanla aklanan yaşayacaktır*fx*."
Gal.3: 12 Yasa imana dayalı değildir. Tersine, "Yasa'nın gereklerini yapan,
onlar sayesinde yaşayacaktır."
Gal.3: 13-14 İbrahim'e sağlanan kutsama Mesih İsa aracılığıyla uluslara
sağlansın ve bizler vaat edilen Ruh'u imanla alalım diye, Mesih bizim için
lanetlenerek bizi Yasa'nın lanetinden kurtardı. Çünkü, "Ağaç üzerine asılan
herkes lanetlidir" diye yazılmıştır.
Kutsal Yasa ve Tanrı'nın Vaadi
Gal.3: 15 Kardeşler, insan yaşamından bir örnek vereyim. İnsanlar arasında
yapılmış bile olsa, onaylanmış bir antlaşmayı kimse geçersiz saymaz, ona bir
şey eklemez.
Gal.3: 16 Vaatler İbrahim'e ve soyundan olana verildi. Tanrı birçok kişiden
söz ediyormuş gibi, "Ve soyundan olanlara" demiyor; "Soyundan olana" demekle
tek bir kişiden, yani Mesih'ten söz ediyor.
Gal.3: 17 Şunu demek istiyorum: Dört yüz otuz yıl sonra gelen Yasa,
Tanrı'nın önceden onayladığı antlaşmayı geçersiz kılmaz, vaadi ortadan
kaldırmaz.
Gal.3: 18 Çünkü miras Yasa'ya bağlıysa, artık vaade bağlı değildir. Ama
Tanrı mirası İbrahim'e vaatle bağışlamıştır.
Gal.3: 19 Öyleyse Yasa'nın amacı neydi? Yasa suçları ortaya çıkarmak için
antlaşmaya eklendi. Vaadi alan ve İbrahim'in soyundan olan Kişi*fx* gelene
dek yürürlükte kalacaktı. Melekler yoluyla, bir aracı eliyle düzenlendi.
Gal.3: 20 Aracı tek bir tarafa ait değildir; Tanrı ise birdir.
Kutsal Yasa'nın Amacı
Gal.3: 21 Öyleyse Kutsal Yasa Tanrı'nın vaatlerine aykırı mıdır? Kesinlikle
hayır! Çünkü yaşam sağlayabilen bir yasa verilseydi, elbette insanlar
yasayla aklanırdı.
Gal.3: 22 Oysa İsa Mesih'e olan imana*fx* dayanan vaat iman edenlere
verilsin diye, Kutsal Yazı bütün dünyayı günahın tutsağı ilan ediyor.
Gal.3: 23 Bu iman gelmeden önce Yasa altında hapsedilmiştik, gelecek iman
açıklanıncaya dek Yasa'nın tutuklusuyduk.
Gal.3: 24 Yani imanla aklanalım diye Mesih'in gelişine dek Yasa eğitmenimiz
oldu.
Gal.3: 25 Ama iman gelmiş olduğundan, artık Yasa'nın denetiminde değiliz.
Gal.3: 26 Çünkü Mesih İsa'ya iman ettiğiniz için hepiniz Tanrı'nın
oğullarısınız.
Gal.3: 27 Vaftizde* Mesih'le birleşenlerinizin hepsi Mesih'i giyindi.
Gal.3: 28 Artık ne Yahudi ne Grek*, ne köle ne özgür, ne erkek ne dişi
ayrımı var. Hepiniz Mesih İsa'da birsiniz.
Gal.3: 29 Eğer Mesih'e aitseniz, İbrahim'in soyundansınız, vaade göre de
mirasçısınız.
BÖLÜM 4
Gal.4: 1 Şunu demek istiyorum: Mirasçı her şeyin sahibiyse de, çocuk olduğu
sürece köleden farksızdır.
Gal.4: 2 Babasının belirlediği zamana dek vasilerin, vekillerin gözetimi
altındadır.
Gal.4: 3 Bunun gibi, biz de ruhsal yönden çocukken, dünyanın temel
ilkelerine bağlı yaşayan kölelerdik.
Gal.4: 4-5 Ama zaman dolunca Tanrı, Yasa altında olanları özgürlüğe
kavuşturmak için kadından doğan, Yasa altında doğan öz Oğlu'nu gönderdi.
Öyle ki, bizler oğulluk hakkını alalım.
Gal.4: 6 Oğullar olduğunuz için Tanrı öz Oğlu'nun "Abba*fx*! Baba!" diye
seslenen Ruhu'nu yüreklerinize*fx* gönderdi.
Gal.4: 7 Bu nedenle artık köle değil, oğullarsınız. Oğullar olduğunuz için
de Tanrı sizi aynı zamanda mirasçı yaptı.
Pavlus'un Galatyalılar için Kaygıları
Gal.4: 8 Ne var ki, eskiden Tanrı'yı tanımadığınız zamanlarda, gerçek
olmayan tanrılara kölelik ettiniz.
Gal.4: 9 Şimdiyse Tanrı'yı tanıdınız, daha doğrusu Tanrı tarafından
tanındınız. Öyleyse nasıl oluyor da bu değersiz, etkisiz ilkelere
dönüyorsunuz? Yeniden onların kölesi mi olmak istiyorsunuz?
Gal.4: 10 Özel günler, aylar, mevsimler, yıllar kutluyorsunuz!
Gal.4: 11 Sizin için korkuyorum. Yoksa uğrunuza boş yere mi emek verdim?
Gal.4: 12 Kardeşler, size yalvarıyorum, benim gibi olun. Çünkü ben de sizin
gibi oldum. Bana hiç haksızlık etmediniz.
Gal.4: 13 Bildiğiniz gibi, Müjde'yi size ilk kez bedensel hastalığım
nedeniyle bildirmiştim.
Gal.4: 14 Bedensel durumum sizin için çetin bir deneme olduğu halde beni ne
hor gördünüz ne de reddettiniz. Tanrı'nın bir meleğini, hatta Mesih İsa'yı
kabul eder gibi kabul ettiniz beni.
Gal.4: 15 Şimdi o sevincinize ne oldu? Sizin için tanıklık ederim ki,
elinizden gelse gözlerinizi oyar bana verirdiniz.
Gal.4: 16 Peki, size gerçeği söylediğim için düşmanınız mı oldum?
Gal.4: 17 Başkaları sizi kazanmaya gayret ediyor, ama niyetleri iyi değil.
Kendileri için gayret edesiniz diye sizi bizden ayırmak istiyorlar.
Gal.4: 18 Niyet iyiyse, yalnız aranızda olduğum zaman değil, her zaman
gayretli olmak iyidir.
Gal.4: 19 Çocuklarım! Mesih sizde biçimleninceye dek sizin için yine doğum
ağrısı çekiyorum.
Gal.4: 20 Şimdi yanınızda bulunmayı ve sesimin tonunu değiştirmeyi isterdim.
Bu halinize şaşıyorum!
Sara'yla Hacer Örneği
Gal.4: 21 Kutsal Yasa altında yaşamak isteyen sizler, söyleyin bana,
Yasa'nın ne dediğini bilmiyor musunuz?
Gal.4: 22 İbrahim'in biri köle, biri de özgür kadından iki oğlu olduğu
yazılıdır.
Gal.4: 23 Köle kadından olan olağan yoldan, özgür kadından olansa vaat
sonucu doğdu.
Gal.4: 24 Burada bir benzetme vardır. Bu kadınlar iki antlaşmayı
simgelemektedir. Biri Sina Dağı'ndandır, köle olacak çocuklar doğurur. Bu
Hacer'dir.
Gal.4: 25 Hacer, Arabistan'daki Sina Dağı'nı simgeler. Şimdiki Yeruşalim'in
karşılığıdır. Çünkü çocuklarıyla birlikte kölelik etmektedir.
Gal.4: 26 Oysa göksel Yeruşalim özgürdür, annemiz odur.
Gal.4: 27 Nitekim şöyle yazılmıştır: "Sevin, çocuk doğurmayan ey kısır
kadın! Doğum ağrısı nedir bilmeyen sen, Yükselt sesini, haykır! Çünkü terk
edilmiş kadının, Kocası olandan daha çok çocuğu var."
Gal.4: 28 Kardeşler, İshak gibi sizler de vaat çocuklarısınız.
Gal.4: 29 Olağan yoldan doğan, Kutsal Ruh'a göre doğana o zaman nasıl
zulmettiyse, şimdi de öyle oluyor.
Gal.4: 30 Ama Kutsal Yazı ne diyor? "Köle kadınla oğlunu kov. Çünkü köle
kadının oğlu Özgür kadının oğluyla birlikte Asla mirasa ortak olmayacaktır."
Gal.4: 31 İşte böyle, kardeşler, bizler köle kadının değil, özgür kadının
çocuklarıyız.
BÖLÜM 5
Özgürlüğünüzü Koruyun
Gal.5: 1 Mesih bizi özgür olalım diye özgür kıldı. Bunun için dayanın. Bir
daha kölelik boyunduruğuna girmeyin.
Gal.5: 2 Bakın, ben Pavlus size diyorum ki, sünnet olursanız Mesih'in size
hiç yararı olmaz.
Gal.5: 3 Sünnet edilen her adamı bir daha uyarıyorum: Kutsal Yasa'nın tümünü
yerine getirmek zorundadır.
Gal.5: 4 Yasa aracılığıyla aklanmaya çalışan sizler Mesih'ten ayrıldınız,
Tanrı'nın lütfundan uzak düştünüz.
Gal.5: 5 Ama biz aklanmanın verdiği umudun*fx* gerçekleşmesini Ruh'a
dayanarak, imanla bekliyoruz.
Gal.5: 6 Mesih İsa'da ne sünnetliliğin ne de sünnetsizliğin yararı vardır;
yararlı olan, sevgiyle etkisini gösteren imandır.
Gal.5: 7 İyi koşuyordunuz. Sizi gerçeğe uymaktan kim alıkoydu?
Gal.5: 8 Buna kanmanız sizi çağıranın isteği değildir.
Gal.5: 9 "Azıcık maya bütün hamuru kabartır."
Gal.5: 10 Başka türlü düşünmeyeceğinize ilişkin Rab'de size güvenim var. Ama
aklınızı karıştıran kim olursa olsun, cezasını çekecektir.
Gal.5: 11 Bana gelince, kardeşler, eğer hâlâ sünneti savunuyor olsaydım,
bugüne dek baskı görür müydüm? Öyle olsaydı, çarmıh engeli ortadan kalkardı.
Gal.5: 12 Aklınızı çelenler keşke kendilerini hadım etseler!
Benlik ve Kutsal Ruh
Gal.5: 13 Kardeşler, siz özgür olmaya çağrıldınız. Ancak özgürlük benlik
için fırsat olmasın. Birbirinize sevgiyle hizmet edin.
Gal.5: 14 Bütün Kutsal Yasa tek bir sözde özetlenmiştir: "Komşunu kendin
gibi seveceksin."
Gal.5: 15 Ama birbirinizi ısırıp yiyorsanız, dikkat edin, birbirinizi yok
etmeyesiniz!
Gal.5: 16 Şunu demek istiyorum: Kutsal Ruh'un yönetiminde yaşayın. O zaman
benliğin tutkularını asla yerine getirmezsiniz.
Gal.5: 17 Çünkü benlik Ruh'a, Ruh da benliğe aykırı olanı arzular. Bunlar
birbirine karşıttır; sonuç olarak, istediğinizi yapamıyorsunuz.
Gal.5: 18 Ruh'un yönetimindeyseniz, Yasa'ya bağımlı değilsiniz.
Gal.5: 19-21 Benliğin işleri bellidir. Bunlar fuhuş, pislik, sefahat,
putperestlik, büyücülük, düşmanlık, çekişme, kıskançlık, öfke, bencil
tutkular, ayrılıklar, bölünmeler, çekememezlik, sarhoşluk, çılgın eğlenceler
ve benzeri şeylerdir. Sizi daha önce uyardığım gibi yine uyarıyorum, böyle
davrananlar Tanrı Egemenliği'ni miras alamayacaklar.
Gal.5: 22-23 Ruh'un ürünüyse sevgi, sevinç, esenlik, sabır, şefkat, iyilik,
bağlılık, yumuşak huyluluk ve özdenetimdir. Bu tür nitelikleri yasaklayan
yasa yoktur.
Gal.5: 24 Mesih İsa'ya ait olanlar, benliği, tutku ve arzularıyla birlikte
çarmıha germişlerdir.
Gal.5: 25 Ruh sayesinde yaşıyorsak, Ruh'un izinde yürüyelim.
Gal.5: 26 Boş yere övünen, birbirine meydan okuyan, birbirini kıskanan
kişiler olmayalım.
BÖLÜM 6
İyilik Yapmaktan Usanmayalım
Gal.6: 1 Kardeşler, eğer biri suç işlerken yakalanırsa, ruhsal olan sizler,
böyle birini yumuşak ruhla yola getirin. Siz de ayartılmamak için kendinizi
kollayın.
Gal.6: 2 Birbirinizin yükünü taşıyın, böylece Mesih'in Yasası'nı yerine
getirirsiniz.
Gal.6: 3 Kişi bir hiçken kendini bir şey sanıyorsa, kendini aldatmış olur.
Gal.6: 4 Herkes kendi yaptıklarını denetlesin. O zaman başkasının
yaptıklarıyla değil, yalnız kendi yaptıklarıyla övünebilir.
Gal.6: 5 Herkes kendine düşen yükü taşımalı.
Gal.6: 6 Tanrı sözünde eğitilen, kendisini eğitenle bütün nimetleri
paylaşsın.
Gal.6: 7 Aldanmayın, Tanrı alaya alınmaz. İnsan ne ekerse onu biçer.
Gal.6: 8 Kendi benliğine eken, benlikten ölüm biçecektir. Ruh'a eken,
Ruh'tan sonsuz yaşam biçecektir.
Gal.6: 9 İyilik yapmaktan usanmayalım. Gevşemezsek mevsiminde biçeriz.
Gal.6: 10 Bunun için fırsatımız varken herkese, özellikle iman ailesinin
üyelerine iyilik yapalım.
Son Uyarılar ve Selamlar
Gal.6: 11 Bakın, size kendi elimle ne denli büyük harflerle yazıyorum!
Gal.6: 12 Bedende gösterişe önem verenler, yalnız Mesih'in çarmıhı uğruna
zulüm görmemek için sizi sünnet olmaya zorluyorlar.
Gal.6: 13 Oysa sünnetlilerin kendileri bile Kutsal Yasa'yı yerine
getirmiyor, sizin bedenlerinizle övünebilmek için sünnet olmanızı
istiyorlar.
Gal.6: 14 Bana gelince, Rabbimiz İsa Mesih'in çarmıhından başka bir şeyle
asla övünmem. O'nun çarmıhı aracılığıyla dünya benim için ölüdür*fx*, ben de
dünya için.
Gal.6: 15 Sünnetli olup olmamanın önemi yoktur, önemli olan yeni
yaratılıştır.
Gal.6: 16 Bu kurala uyan herkese ve Tanrı'nın İsraili'ne esenlik ve merhamet
olsun.
Gal.6: 17 Bundan böyle kimse bana sorun çıkarmasın. Çünkü ben İsa'nın yara
izlerini bedenimde taşıyorum.
Gal.6: 18 Kardeşler, Rabbimiz İsa Mesih'in lütfu ruhunuzla birlikte olsun!
Amin.
DİPNOTLAR:
1:15-16 "İnsanlara": Grekçe "Ete ve kana".
3:6 "Böylece aklanmış sayıldı": Grekçe "Ve ona doğruluk sayıldı".
3:11 "İmanla aklanan yaşayacaktır" ya da "Doğru kişi imanla yaşayacaktır".
3:19 "İbrahim'in soyundan olan Kişi": Grekçe "Tohum", yani İsa Mesih.
3:22 "Mesih'e olan imana" ya da "Mesih'in sadakatine".
4:6 "Abba": Aramice'de* baba anlamına gelir.
4:6 "Yüreklerinize": Birçok Grekçe elyazmasında, "Yüreklerimize" diye geçer.
5:5 "Aklanmanın verdiği umudun" ya da "Doğruluğa kavuşma umudunun".
6:14 "O'nun çarmıhı aracılığıyla dünya benim için ölüdür": Grekçe "Bunun (ya
da O'nun) aracılığıyla dünya benim için çarmıha gerilmiştir".
|
|